Маріанна Холленштайн «Жанна Герш: Право бути людиною»

Виставка, інсталяція, живопис та перформанс


Як художниця, я багато років мала справу з філософинею єврейського походження Ханною Арендт. Нова виставка у Bereznitsky Art Foundation дає мені можливість по-новому познайомитися із сучасницею Арендт, швейцарською філософонею, педагогом і письменницею Жанною Герш. Жанна Герш народилася в Женеві в 1910 році. Її батьківський дім відіграв важливу роль у її ставленні та мисленні. Батьки JH (ініціали Жанни Герш) були польсько-єврейськими іммігрантами (з Литви та Варшави), які приїхали до Женеви навчатися у вільній країні.

Жанна Герш склала державний іспит з літератури в Женеві в 1931 році з високою кваліфікацією дипломної роботи про стиль вчень Анрі Бергсона. У 1946 році вона отримала ступінь доктора філософії в Університеті Женеви з дисертацією «L'Etre et la Forme» («Буття і форма»), яка варта прочитання і сьогодні, яку вона присвятила своєму вчителю Карлу Ясперсу зі словами: «A mon Maître Karl Jaspers, qui me fit connaître la pensée Existentialiste, ainsi nommée parce qu'elle appelle l'existence à chercher la transcendance aux limites du savoir». (Моєму вчителю Карлу Ясперсу, який навчив мене екзистенційному мисленню, так званому тому, що воно дає існуванню завдання на межі знання, шукати трансцендентність.) Це цікаве розуміння екзистенційної філософії – насправді завдання ніколи не задовольнить наші знання, але щоб продовжувати пошук, продовжуйте запитувати. Ось як я бачу свою позицію як мисткиня.

У 1946 році Жанна Герш отримала за цю дисертацію премію Адольфа Нойманна з естетики та моралі.

Як і Ханна Арендт, Жанна Герш була захопленою ученицею Карла Ясперса, з яким вона спочатку навчалася в Гейдельберзі. Проте ми знаходимо вірність Жанни Герш мисленню Джаспера в тому факті, що Жанна Герш переклала майже всю творчість Джаспера французькою мовою і таким чином відкрила його мислення для франкомовної культури.

У пошуках істини, необхідної для втілення. Шукаючи її разом, слухаючи та ділячись один з одним, можливо, навіть сперечаючись, ви наближаєтеся до неї, до істини. Це «любовна боротьба». Це також може бути мистецтвом. Жанна Герш написала цілу серію есе і читала лекції по всій Європі про демократичні цінності, про права людини.

Під час холодної війни вона зайняла тверду і послідовну позицію проти тоталітаризму у Східній Європі.


До цього додається її велика прихильність до прав людини: Жанна Герш працювала директором ЮНЕСКО в Парижі з 1966 по 1968 роки. З огляду на 20- ту річницю Загальної декларації прав людини ООН (1968), Жанна Герш написала для ЮНЕСКО книгу з понад 1000 цитатами з усіх мов і культур. Назва книги «Право бути людиною». Жанна Герш хотіла показати, що права людини поширюються на всіх людей, або що людська гідність, тобто інтелектуальна та екзистенційна свобода, є не просто західною ідеєю, а застосовується повсюдно. Її спадщина зберігається в Центральній бібліотеці Цюріха.

Я працюю у сфері сценічного дизайну, інсталяції, перформансу та живопису. Переживання, думки, почуття, змушують мене займатися справою артистично. Моя робота над Жанною Герш стосується внутрішніх образів. Створюються зв’язки простору, філософії та живопису, які потребують нової уваги від глядача.

30 робіт на тему прав людини дещо крихкі та складені зі старого полотна. Так само ставлюсь до 30 статей про права людини. Вони часто не дотримуються.

Під час відкриття ці 30 статей читатимуть різними мовами, поки я закінчую фоліанти.

Три великі картини 200/200 «Люди No1» / «Люди No 2» / «Люди No 3» також нещодавно створені. Тут зникають сліди життя, бо під поверхнею багато яскравих фарб.

Кожен рядок, кожен мазок має своє значення. На малюнку видно, що лежить під поверхнею.

Як і в усіх моїх роботах, на творах є сліди їхнього власного життя (подряпини, втрати та сліди транспортування). Живе і творче важливіше для моєї художньої практики, ніж порядок і досконалість. Пластикові фолії (плівки) – це найяскравіші приклади мого художнього жесту – це про креативність і спонтанність. Я завершу малювати фолії перед аудиторією. Думка доведена до кінця. Я рухаюся в просторі, і люди є частиною моєї інсталяції.

0001.jpg
  • Facebook
  • Instagram